Невидимі пастки супермаркетів

Volyn Times

Business Тimes :: ТЕМА ДНЯ

Якщо ви відправляєтесь в магазин із завбачливо приготованим вами чи вам списком, будьте певні, в кінцевому випадку його довжина може значно зрости. Не даремно нам ще з дитинства наказували не витрачати гроші на всякі дурниці. Саме ризик витратити більше, ніж планували і купили більше, ніж потрібно виявляється є вдало спланованим підступними маркетологами. Від паркування до каси супермаркет сповнений хитрих мереж і підступних пасток, розставлених на вас і ваш гаманець. Ви вибігаєте на хвильку до магазину за молоком або хлібом, а повертаєтеся з оберемком різноманітних різнобарвних покупок ...

Супермаркет починається з візочка. Ця незамінна для споживчого накопичення річ була винайдена в 1938 році спеціально для того, щоб полегшити вам можливість винести з магазину якомога більше всякої всячини.

Вдихаючи аромати свіжої випічки або духмяних заморських квітів, ви не зможете встояти від спокуси їх купити. Саме ці відділи і є найприбутковішими. Природні благоуханні запахи в більшості супермаркетів підступно розташовуються біля самого входу. Вони ще з порогу піднімають ваш споживчий дух, активують ваші «купівельні рецептори» і налаштовують на необдумані імпульсивні покупки і бажання наповнити порожній візок.

Супермаркети прекрасно знають ваші щоденні потреби, а тому, будьте впевнені, заховають молочні та інші потрібні вам продукти в найдальшому закутку магазину. І щоб вам дістатись до потрібного краму, доведеться обійти весь магазин, де на вас вже чатують підступні маркетингові пастки і рекламні капкани.

І не вірте, що ви рухаєтесь по самотужки вибраному курсу. Насправді ваш шлях до заповітних молочних полиць і духмяного хліба, вже заздалегідь прорахований, спланований та визначений спеціально навченими людьми, які отримали за це добрий кусень хрумких конвертованих паперів. Тому шансу відхилитися від обраного ними для вас курсу практично немає.

Хай не ображаються «справжні українські патріоти», але попадаючи в супермаркет, вони на певний час діють по законах своїх близькосхідних братів. Як і єврейське письмо веде руку справа наліво, так і більшість магазинів веде своїх покупців тим же «мойсеєвим» шляхом. Сила нашої звички до правостороннього руху працює на великий гендель. Саме з цієї ж причини товари, розташовані праворуч, мають більше шансів заполонити вашу увагу, а значить, і потрапити у ваш «бездонний» візок.

Той крам, що магазин хоче сплавити вам в першу чергу, розкладений на рівні ваших ясних очей. А самі недорогі товари, як то дешеві крупи, чи макарони, розфасовані у великі пакети – «сховані» в самому низу полиць. Продукти здорового харчування хитрі маркетологи підняли аж на самий верх. А от доладні коробочки відомих дорогих брендів розставлені так, що ви просто не зможете їх не помітити.

Все любить пару. Так і в супермаркеті. Так звані супутні товари завжди ставлять поруч з основними. Поряд з пивом - чіпси або пакетики з сушеною рибкою, поруч з печивом – соки, або газовані напої, поруч з сорочками - краватки і т.д….

Опустились супермаркети і до рівня щирих і наївних дитячих очей. Саме сюди вони обов’язково поставлять  солодкі кукурудзяні палички та іншу смакоту в гарній обгортці, в яку ваш паросток обов'язково вчепиться і буде канючити, поки ви не здастеся і «ляжете на лопатки» десь аж біля каси.

Пастки теж бувають з посмішкою, дівчатами і солодкою «халявою». Це - рекламна акція. Коли вам пропонують щось спробувати, понюхати або намазати на себе, та ще й  абсолютно безкоштовно, будьте пильні! Не встигнете оглянутися, як віддасте купу грошей невідомо за що і невідомо для чого, та ще й потім будете мучитися докорами совісті.

В супермаркетах не завжди як в житті, а тому тут розмір має значення. У переповнених магазинах з величезними чергами люди не такі вже й доброзичливі, вони легше дратуються, намагаються скоріше схопити те, за чим прийшли, і піти геть. Лише ми та азіати є більш звичними до штовханини, в той час як британці її абсолютно не переносять. Європейці мають свою приватну територію особистості навіть в магазині і, на відміну від нас, дуже її цінують.

Тепле море, сонце і кольори завжди притягують. Холодні - присипляють нашу пильність і сприяють високим продажам. Цим і користаються гендлярі. Оптимальний варіант – тепла глина цегли зовні, холодний блакитний інтер'єр всередині - і ви вже шукаєте тепла в упаковках і етикетках…

Музика також стала зброєю торгівлі. Чуєте класичну мелодію в магазині, чи повільну романтичну баладу… Не дивуйтесь. Дослідження показали, що під спокійну музику рухи людини сповільнюються, вона більше розглядає, а значить і більше витрачає. Все гучне і ритмічне під забороною - а то ви, чого доброго, прискорите кроки і проскочите повз старанно розставлені пастки неушкодженим. До речі, під класику люди, як правило, вибирають дорожчі товари.

Найбагатша на пастки зона чатує на вас в самому кінці поруч з касою. Саме тут, очікуючи в черзі, ви за кілька хвилин легко можете стати жертвою всіляких дрібних солодощів, дрібничок і глянцю (ну як не прихопити журнальчик, який ви машинально зняли погортати). Навіть якщо вам зі своїм списком до цих пір вдалося без втрат для гаманця минути всі маркетингові хитрощі, це випробування може виявитися вам не по зубах.

Ось ви вже на фініші – касир, каса. Час діставати дисконтну або акційну карту. ЇЇ теж завбачливо подарували вам хитрі мисливці з супермаркету. Вона, звичайно, дозволяє вам трохи заощадити, але основне її призначення - міцно прив'язати вас саме до цього супермаркету. А тут ви попали…


  1. Юлія Стернічук 30 серпня 2011 16:15
    Молодці, стараються! Якщо наші апетити не вгамувати, то на таких як ми і будуть наживатись. Тільки, не заголоджена людина може бути вільною від маркетенгових ходів. Заходячи у супермаркет, вона чітко знає що їй потрібно, а не купляється на кольорові упаковки. Важче у такому випадку з дітьми, вони завжди хочуть все та побільше, але це все залежить від батьків, та виховання свого чада.

  2. Юлія Стернічук 30 серпня 2011 16:19
    Найголовнішою проблемою Луцьких супермаркетів - це несвіжіть продуктів, що є поширеним явищем, за яким ніхто не слідкує, і це намагаються не розповсюджувати у разі винекнення такої ситуації.

  3. інквізитор 18 жовтня 2011 0:36
    Яке "щастя", я не ходжу у продуктові маркети!!!А то душа художника не витримала б і дрогнула б!?

  4. ryslan 12 травня 2012 12:35
    колись працював в офісі торгового дому АВАНТА - це супермаркети КОЛІБРІС. То скажу, що компанія ще та :) Працівникам на свята завжди дарує шампанське і коробку цукерок, але от терміни придатності в них дааавно пройшли. От така щедра компанія на прострочений товар :) Треба ж кудись зливати непотріб. СОРОМ!!!!

  5. ryslan 12 травня 2012 12:35
    А що робиться в самий супермаркетах,то я взагалі мовчу! Як вас, покупці, дурять, то треба повчитись! Явно прострочені ковбачи, сири............ А в їхній гуртівні НАШ (колишня Агроконтракт на Конякіна), то взагалі жах. Там ніхто ні за чим не дивиться. Аби гарно покласти, а скільки часу воно там лежить, то не важливо. Власнику Колібрісів взагалі на всіх нас плювати. Голіков купує собі обрані харчі, які йому навмисне замовляють його менеджери (наприклад, помідорчики чері свіжі, пиво саме павлівське живе чи ще щось).
Для того щоб коментувати увійдіть будьласка під своїм акаунтом або зарєструйтесь